ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Nagranie webinaru z dnia 13 października 2020

Realizowanie procesów w sposób elektroniczny nie zawsze oznacza konieczność zakupienia kompleksowego systemu teleinformatycznego do obsługi cyfrowego HR. Ważniejsze jest dokładne zdiagnozowanie potrzeb i celów organizacji. Jeżeli już zdecydujemy się na podążanie drogą cyfryzacji i wiemy, jaki cel chcemy osiągnąć, możemy zastanowić się nad konkretnymi rozwiązaniami, a jest ich wiele!

Wymienić możemy takie narzędzia jak:

  • podpis elektroniczny – w tym kwalifikowany podpis elektroniczny, który wbrew popularnej opinii jest szeroko dostępny i wygodny w użyciu,
  • środki identyfikacji elektronicznej – mogą posłużyć do rejestracji zdarzeń i czynności istotnych z punktu widzenia dokumentowania przebiegu zatrudnienia i potwierdzania wymagań stawianych przez prawo,
  • platformy do elektronicznego obiegu dokumentów – ich funkcjonalności mogą być szeroko wykorzystane w HR, zarówno w procesach wewnętrznych jak i relacjach z osobami trzecimi;
  • pieczęć elektroniczna – poprzez rozwiązania techniczne i gwarancje prawne w sposób automatyczny, pewny i trwały zabezpiecza dokumenty w postaci elektronicznej,
  • elektroniczny znacznik czasu – daje pewność prawną, związaną z czasem dokonania np. dokumentów w postaci elektronicznej.

Ww. mechanizmy możemy łączyć ze sobą lub stosować niezależnie, co daje bardzo dużą elastyczność działania.


Podczas webinaru Nie tylko e-podpis – narzędzia i wyzwania HR-u bez papieru mówiliśmy o:

  • Jak podejść do wykorzystywania narzędzi z zakresu paperless w HR?
  • Jakie są rodzaje i możliwe zastosowania podpisów elektronicznych?
  • Jak działają i jak można wykorzystać platformy do podpisywania i zatwierdzania dokumentów?
  • Co to jest środek identyfikacji elektronicznej i jak z niego korzystać?
  • Czym jest pieczęć elektroniczna?
  • Jak można wykorzystać elektroniczne znaczniki czasu w procesach HR bez Papieru?

Webinar poprowadzili:

Małgorzata Kurowska, senior associate, Maruta Wachta

Sylwester Szczepaniak, radca prawny, of counsel, Maruta Wachta

Kto powinien zainteresować się wydarzeniem?

Spotkanie jest skierowane zarówno do osób zarządzających przedsiębiorstwami, właścicieli firm, jak i pracowników działów HR, IT oraz działów prawnych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie digitalizacji HR.

Organizatorzy

Kancelarie Raczkowski & Maruta Wachta rozpoczynają projekt, który odmieni działy HR. Połączenie kompetencji w zakresie nowych technologii i prawa pracy pozwoli na skuteczne wdrożenie HR bez Papieru.